Çeviri-Translate

27 Ekim 2014 Pazartesi

2015 Volkswagen Passat




2015 VOLKSWAGEN PASSAT
     Türkiye şartlarında D segmentinin en popüler araçlarından birisi olan vw passat, sürpriz şekilde yenilendi. İlk olarak 1973 yılında B1 kasa ile karşımıza çıkan volkswagen passat‘ın ülkemizde efsaneleşmesini sağlayan B5 kasası, o yıllarda aracın bu zamanki çizgisini çizen modellerden birisi oldu. Daha sonra serinin en başarılı modellerinden birisi olan B6 kasasını 2005 yılında satışa sundu. 2010 yılında ise vwnin değişim rüzgarının şiddeti passatı baştan aşağı değiştirmekle sonuçlandı ve karşımıza B7 kasası çıktı. Fakat son değişim...
vw passat için pek yaramadı. Genel müşteri kitlesinden pekte olumlu dönüşler aldığı söylenemez. Hayal kırıklığı oldu desek yalan olmaz. Alman firma bu araçta o kadar olumsuz dönüşler aldı ki, jettayı daha iyi bulanlar bile oldu. Bu durumun marka imajını fazla zedelediğini düşünen vw mühendisleri işe koyularak, otomobil dünyası için yepyeni volkswagen passat’ı üretti. Yeni tasarım, güncellenen ve güçlenen motor seçenekleri ve yepyeni kokpiti ile artık eski günlerine dönmeyi arzulayan bir araç izlenimi, ilk detaylarda gözüme çarptı. Bakalım 2015 yeni kasa volkswagen passat üzerinde ne gibi değişimler yapılmış?
Yakıt tüketimi
      Yeni kasa volkswagen passat, B7 kasaya göre -2 mm kısalmış, + 32 mm genişlemiş ve 14 mm alçaltılmış. Bu değişimde bagaj hacmine de yansımış ve +21 litrelik artış yaşanmış. 1.4 tsi motor seçeneğinde 100 kgdan fazla zayıflayan araç, dizel seçeneklerinde de ciddi oranda hafiflemiş. Bu da doğal olarak yakıt tüketimine ve araç performansına etki etmiş. Mesela 1.4 tsi motor seçeneğinin 160 ps seçeneğine göre ortalama tüketim değeri 6.2den 4.9 lt ortalama tüketime düştüğünü görüyoruz. Bu durum şuan mevcut 1.4 tsi 122 ps güç seçeneğinde de 6.1 litre ortalama tüketim değerini de göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Yani, burada azalan ağırlık, artan performans ve ciddi seviyede düşük yakıt tüketimi ile birlikte dikkat çekici seviyede azalan emisyon salınımında bahsediyoruz. Bu arada performans meraklısı arkadaşlar için şu ayrıntıyı vereyim. 1.4 tsi 122 ps ve 160 seçeneklerinde sırasıyla 0-100 hızlanması 10.6 ve 8.7 saniye iken, yenilenen 150 pslik ünite ile bu değer 8.4 saniyeye düşmüş. Bu artışlar variant modeli için geçerli olduğunu da ayrıca belirteyim. Passat, şimdi kendine geliyor sanki? Ne dersiniz?
Yeni kasa passat 2015 modelinde dış alanda led farlı tasarım öne çıkarken iç mekanda yeni gösterge paneli, kokpit tasarımı ve daha zengin gösteren ögeler ön plana çıkıyor. Artık tamamen dijital gösterge paneline kavuşan yeni passat, değişin kokpit tasarımı ile de daha premium iç mekan sunuyor. Kokpitin tek hat halinde uzanması ve hemen altında havalandırma kanallarının krom çerçevelerle uyumu, lüks dokunun öne çıkan noktalarının başlangıcı olmuş. B7 kasa var olan saat, artık daha üstte ve ön planda tutulmuş. Klima kontrol alanından, vites alanı ve çevresine kadar birçok yerleşimde elden geçmiş. Altı düz direksiyon simidi, daha sportif ve sıkı görünüm katmış. Fakat araç içindeki en belirgin değişim 12.3 inçlik dijital gösterge paneli olmuş. İlk izlenimim sonucunda en çok hoşuma giden detaylardan biri bu değişim oldu. Grafik kalitesi, animasyonlu geçişler ve diğer detayları ile yeni nesil üst sınıf lüks araçlardaki premium havasını yeni nesil passata aktarmış. Ayrıca son derecede teknolojik hamle olmuş. Zaten yazının devamında yer verdiğim videoların içinde bu ekranın tanıtımını izlediğinizde sizinde ilginizi fazlasıyla çekecektir. Bu ekranın haricinde, orta konsoldaki 6.5 inçlik multimedya ekranı korunmuş. Fakat yazılım güncellemesi oldu mu onu bilmiyorum. Eğer 12.3 inçlik ekranı ele alırsak yeni sistem yazılımının da geldiğini düşünebiliriz.
Teknik Özellikleri
Motor: 1.4 LT TSI ACT 150 PS 250 Nm (Turbo Benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 8.6 saniye Maksimum hız: 218 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 5.1 / 119 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4767  mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Boş Ağırlık: 1429 kg

Motor: 2.0 LT TDI 150 PS 340 Nm (Turbo Dizeli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 8.9 saniye Maksimum hız: 220 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 4.1 / 109 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4767  mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Boş Ağırlık: 1505 kg

Motor: 2.0 LT TDI 150 PS 340 Nm (Turbo Dizeli)
Şanzıman: 6 ileri DSG
Performans: 0-100 km/s: 8.9 saniye Maksimum hız: 216 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 4.6 / 121 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4767  mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Boş Ağırlık: 1541 k


                                            Resimler 




 

                                             Test sürüşü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder