2015 VOLKSWAGEN PASSAT
Türkiye şartlarında D segmentinin en popüler
araçlarından birisi olan vw passat, sürpriz şekilde yenilendi. İlk olarak 1973 yılında B1 kasa ile karşımıza çıkan volkswagen passat‘ın ülkemizde efsaneleşmesini sağlayan B5 kasası, o yıllarda aracın bu zamanki çizgisini çizen modellerden birisi oldu. Daha
sonra serinin en başarılı modellerinden birisi
olan B6 kasasını 2005 yılında satışa sundu. 2010 yılında ise vw’nin değişim rüzgarının şiddeti passatı baştan aşağı değiştirmekle sonuçlandı ve karşımıza B7 kasası çıktı. Fakat son değişim...
vw passat için pek yaramadı. Genel müşteri kitlesinden pekte olumlu dönüşler aldığı söylenemez. Hayal kırıklığı oldu desek yalan olmaz. Alman firma bu araçta o kadar olumsuz dönüşler aldı ki, jetta’yı daha iyi bulanlar bile oldu. Bu durumun marka imajını fazla zedelediğini düşünen vw mühendisleri işe koyularak, otomobil dünyası için yepyeni volkswagen passat’ı üretti. Yeni tasarım, güncellenen ve güçlenen motor seçenekleri ve yepyeni kokpiti ile artık eski günlerine dönmeyi arzulayan bir araç izlenimi, ilk detaylarda gözüme çarptı. Bakalım 2015 yeni kasa volkswagen passat üzerinde ne gibi değişimler yapılmış?
vw passat için pek yaramadı. Genel müşteri kitlesinden pekte olumlu dönüşler aldığı söylenemez. Hayal kırıklığı oldu desek yalan olmaz. Alman firma bu araçta o kadar olumsuz dönüşler aldı ki, jetta’yı daha iyi bulanlar bile oldu. Bu durumun marka imajını fazla zedelediğini düşünen vw mühendisleri işe koyularak, otomobil dünyası için yepyeni volkswagen passat’ı üretti. Yeni tasarım, güncellenen ve güçlenen motor seçenekleri ve yepyeni kokpiti ile artık eski günlerine dönmeyi arzulayan bir araç izlenimi, ilk detaylarda gözüme çarptı. Bakalım 2015 yeni kasa volkswagen passat üzerinde ne gibi değişimler yapılmış?
Yakıt tüketimi
Yeni kasa volkswagen passat, B7 kasaya göre
-2 mm kısalmış, + 32 mm genişlemiş ve 14 mm alçaltılmış. Bu değişimde bagaj hacmine de yansımış ve +21 litrelik artış yaşanmış. 1.4 tsi motor seçeneğinde 100 kg’dan fazla zayıflayan araç, dizel seçeneklerinde de ciddi oranda hafiflemiş. Bu da doğal olarak yakıt tüketimine ve
araç performansına etki etmiş. Mesela 1.4 tsi motor seçeneğinin 160 ps seçeneğine göre
ortalama tüketim değeri 6.2′den 4.9 lt ortalama tüketime düştüğünü görüyoruz. Bu durum şuan mevcut 1.4 tsi 122 ps güç seçeneğinde de 6.1 litre ortalama tüketim değerini de göz önünde
bulundurmanızı tavsiye ederim. Yani, burada azalan ağırlık, artan performans ve ciddi
seviyede düşük yakıt tüketimi ile birlikte dikkat çekici seviyede azalan emisyon salınımında
bahsediyoruz. Bu arada performans meraklısı arkadaşlar için şu ayrıntıyı vereyim. 1.4 tsi 122 ps ve 160
seçeneklerinde sırasıyla 0-100 hızlanması 10.6 ve 8.7 saniye iken, yenilenen 150 ps’lik ünite ile bu değer 8.4
saniyeye düşmüş. Bu artışlar variant modeli için geçerli olduğunu da ayrıca belirteyim. Passat, şimdi kendine
geliyor sanki? Ne dersiniz?
Yeni kasa passat 2015 modelinde dış alanda led
farlı tasarım öne çıkarken iç mekanda yeni gösterge paneli, kokpit tasarımı ve daha
zengin gösteren ögeler ön plana çıkıyor. Artık tamamen dijital gösterge paneline kavuşan yeni passat, değişin kokpit
tasarımı ile de daha premium iç mekan sunuyor. Kokpitin tek hat halinde
uzanması ve hemen altında havalandırma kanallarının krom çerçevelerle uyumu, lüks dokunun öne çıkan noktalarının başlangıcı olmuş. B7 kasa var
olan saat, artık daha üstte ve ön planda tutulmuş. Klima kontrol alanından, vites alanı ve çevresine kadar birçok yerleşimde elden geçmiş. Altı düz direksiyon
simidi, daha sportif ve sıkı görünüm katmış. Fakat araç içindeki en belirgin değişim 12.3 inçlik dijital gösterge
paneli olmuş. İlk izlenimim sonucunda en çok hoşuma giden detaylardan biri bu değişim oldu.
Grafik kalitesi, animasyonlu geçişler ve diğer detayları ile yeni nesil üst sınıf lüks araçlardaki premium havasını yeni nesil passat’a aktarmış. Ayrıca son
derecede teknolojik hamle olmuş. Zaten yazının devamında yer verdiğim videoların içinde bu ekranın tanıtımını izlediğinizde sizinde ilginizi fazlasıyla çekecektir. Bu ekranın haricinde,
orta konsoldaki 6.5 inçlik multimedya ekranı korunmuş. Fakat yazılım güncellemesi oldu mu onu bilmiyorum. Eğer
12.3 inçlik ekranı ele alırsak yeni sistem yazılımının da geldiğini düşünebiliriz.
Teknik Özellikleri
Motor: 1.4 LT TSI ACT 150 PS 250 Nm (Turbo
Benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 8.6 saniye – Maksimum hız: 218 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 5.1 / 119
g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik:
4767 mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Boş Ağırlık: 1429 kg
Motor: 2.0 LT TDI 150 PS 340 Nm (Turbo
Dizeli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 8.9 saniye – Maksimum hız: 220 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 4.1 / 109
g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik:
4767 mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Boş Ağırlık: 1505 kg
Motor: 2.0 LT TDI 150 PS 340 Nm (Turbo
Dizeli)
Şanzıman: 6 ileri DSG
Performans: 0-100 km/s: 8.9 saniye – Maksimum hız: 216 km/s
Yakıt Tüketimi:Ortalama / Co2: 4.6 / 121
g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik:
4767 mm / 1477 mm / 1832 mm
Bagaj Hacmi: 586 lt
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder